Villkor
Hämtning av släpvagn och hyresobjekt
Vid hämtning av släpvagnen eller hyresobjektet måste du inspektera objektet med avseende på det tekniska och synliga tillståndet. Kontrollera om släpvagnen eller hyresobjektet är fri från eventuella skador och om alla delar är intakta.
Om du ser någon skada eller om hyresobjektet inte funkar som det ska måste du anmäla det så fort som möjligt till Oliver på 076-114 46 33. Vid en eventuell allvarlig skada kommer du att tilldelas en ny likvärdig släpvagn om det finns en tillgänglig, om det inte finns återbetalas du avgiften för bokningen.
Om du skulle få förhinder och inte kan hämta din släpvagn till avtalad tid har du möjlighet att avboka din reservation senast 12 timmar innan din upphämtningstid utan debitering och blir återbetald eventuell deposition eller hela beloppet. Vid avbokning senast 6 timmar innan avtalad tid tas en avgift på 30% av eventuell deposition eller den totala summan.
Efter bokning av hyresobjekt på hemsidan får du en bokningsbekräftelse på mejl, där står den summan som ska betalas i eventuell deposition eller hela summan. Efter att betalningen har skett godkänns bokningen och ett sms med koderna för hämtning och lämning skickas som sms. Svarstiden för koden sker vanligen inom 0-3 timmar.
Ditt ansvar
Du är helt ansvarig för att släpvagnen framförs av ett fordon som lagligen är registrerat för släpvagn och att det finns en ansvarsförsäkring på fordonet som drar släpvagnen.
Du måste ha ett giltigt körkort, så att du kan dra den hyrda släpvagnen. Du är ansvarig för att dra släpvagnen i full överensstämmelse med vägarna.
Hyresobjekten får endast köras och hanteras av dig som betalat eventuell deposition eller den totala summan. Hyresobjekten får inte hyras ut i andrahand, och den får inte användas för transport av personer eller djur.
Om du får punktering med släpvagnen måste du koppla bort den från bilen och dra den åt sidan, så att den står lagligt parkerad och inte står i vägen för andra trafikanter. Lås släpvagnen med tillhörande kulhandskelås samt alla andra eventuella lås som tillhör hyresobjektet, kontakta sedan Oliver med information om händelsen, plats m.m. på telefon 076-114 46 33.
Släpvagn eller släpvagn med tillhörande hyresobjekt skall alltid vara låst med tillhörande kulhandskelås samt de lås som låser fast hyresobjekten lastade på släpvagnen vid parkerat läge.
Vid montering av ramställning ansvarar hyrestagaren att detta monteras enligt gällande föreskrifter. Hyrestagaren ansvarar att ramställning alltid hålls bevakad och säker från stöld och skadegörelse. Du är helt ansvarig att se till att ramställningen är fri från skador och att alla tillhörande delar är med innan och efter hyresperioden.
Avlämning
Se din returtid i din hyresbekräftelse som du fått via e-post eller på sms.
Släpvagnen och/eller hyresobjektet måste returneras i städat skick till släpvagnens hämtningsplats eller överenskommen avlämingsplats senast det leveransdatum och tid som anges i hyresbekräftelsen eller smset. Om du inte levererar ditt hyresobjekt i ett rent skick riskerar du betala en städ/tvättavgift på minst 400 kronor.
Förutsatt att det finns lediga datum kan du förlänga hyrestiden genom att boka ny tid på hemsidan eller genom att ringa Oliver på 076-114 46 33.
Ditt hyresobjekt anses endast returnerad när alla tillhörande nycklar lämnats i nyckelboxen och släpvagnen parkerad vid anvisad plats. Detsamma gäller andra hyresobjekt.
Vid för sen returnering debiterar Fritsla Uthyring (Passinco Sweden AB) en avgift och normal hyra för varje ny påbörjad hyresperiod dygnsvis.
Om du inte har fått bekräftat från Fritsla Uthyrning (Passinco Sweden AB) för att förlänga hyresperioden, kan släpvagnen återställas genom en omedelbar fogdetjänst utan säkerhet och på din bekostnad.
Försäkring och självrisk
När gäller försäkringen?
Försäkringen omfattar inte glasskador eller skador som uppstår på annat sätt än vid körning med ett hyresobjekt. Det måste vara en täckningsberättigad skada och ersättning måste beviljas från ditt och vårat försäkringsbolag. Samt att föraren behöver vara en registrerad användare av bilen.
Om skadan eller förlusten helt eller delvis beror på avsiktligt och/eller vårdslöst beteende eller brott mot dessa hyresvillkor, kan Fritsla Uthyrning (Passinco Sweden AB) kräva ersättning utöver självriskbeloppet.
Försäkringen täcker inte skador på privata gods eller stöld av privata gods som fraktas i eller på hyresobjekten.
Försäkringen gäller inte om en annan än hyrestagaren hanterar och orsakar skada eller stöld samt om det hanteras på ett avsiktligt och vårdslöst sätt, utan blir då betalningskyldig för eventuella verkstadskostnader, reservdelar och/eller aktuellt marknadsvärde för hyresobjekten.
Ansvarsfriskrivning
Fritsla Uthyrning (Passinco Sweden AB) ansvarar under inga omständigheter för driftsförlust, förlust av vinst eller annan indirekt förlust hos dig eller någon tredje part.
Fritsla Uthyrning (Passinco Sweden AB) är inte ansvarig för eventuella skador som släpvagnarna/hyresobjekten kan orsaka till din bil eller dess elsystem, inte heller andra skador som kan uppstå från hyresobjekt.
Fritsla Uthyrning (Passinco Sweden AB) tar inget ansvar för skador som kan uppstå på gods i släpvagnen eller för stöld av gods från släpvagnen.
Din bokning är ingen garanti för att det finns en släpvagn och/eller ett hyresobjekt tillgänglig. Om släpvagnen/hyresobjektet inte har returnerats från tidigare uthyrning – eller om den är skadad – Fritsla Uthyrning (Passinco Sweden AB) är inte skyldig att tillhandahålla en släpvagn eller ett hyresobjekt till dig. Vi kan inte hållas ansvarig för förlorade reservationer, eller för saknade släpvagnar/hyresobjekt vid hämtning oavsett orsaken till detta.
Klagomål
Om du vill klaga eller är missnöjd med en del av våra tjänster kan du kontakta Oliver på 076-114 46 33 eller via mejl hyr@fritslauthyrning.se